Villkor

flaskadelivery

Villkor

  1. Allmänna villkor

Flaska.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

  1. Beställning

Beställning av produkter görs via butik.flaska.se. Beställningar på andra sidor eller via distributörer hanteras ej av oss, kontakta dessa sidor för frågor gällande beställningar.

Flaska förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart på kundtjänst info@flaska.se

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta oss och avboka den.

  1. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms (25%) och anges i svenska kronor. Flaska.se reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift kan tillkomma vid köp under 1000:- såvida rabatt- eller kampanjkod ej nyttjas.

  1. Betalning

Vi använder oss av Billmate som erbjuder flera betalsätt så som: Swish, Debit- och Kreditkort, Visa, MasterCard samt delbetalning och faktura.

Efter identifiering och riskbedömning visar Billmate de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Billmate eller någon av Billmates samarbetspartners de som hanterar betalningstransaktionen. Produkt- eller tjänstespecifika frågor riktas direkt till vår butik, medan betalningar rörande betalning och fakturering hanteras av Billmate.

Observera att samtliga frågor kring fakturor som har betalats genom Billmates, tas med Billmate.

Vi accepterar kreditkort och debitkort från MasterCard och Visa. Debitering sker när produkterna har skickats. Du som kund har alltid 24 månaders garanti.

  1. Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma hos DHL. Om vi får reda på detta kommer vi att kontakta dig. Fraktkostnaden är alltid fri över 999:- inom Sverige.

  1. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

       7. Frakt inom Sverige
Flaska.se tar 53 kr för frakt på beställningar upp till 999:-, därefter fri frakt inom Sverige.

       8. Ångerrätt

Flaska.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt att returnera varan, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. Varan får ej vara använd. Kunden står själv för returkostnader.

För retur måste du meddela oss inom 14 dagar från det att du mottagit varan att du kommer skicka den i retur. Du har då rätt till återbetalning. Återbetalning sker då vi emottagit returen och granskat att ovanstående kriterier följts.

Hela beloppet återbetalas och återbetalning sker på samma sätt som du betalade vid beställningen.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten.
Du kan skriva ut Konsumentverkets ångerblankett och fylla i vid retur och du hittar den här.

Retur sker till:
Nordic Remedi AB
Box 136
211 65
Malmö

  1. Reklamation

Flaska.se tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Vi kan då välja att ta tillbaks den felaktiga produkten och skickar då ut en returfraktsedel till dig. Väljer du att skicka in varan själv så kommer vi att återbetala fraktkostnaden till dig snarast, senast inom 14 dagar.

10. Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt.

Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 95:-. Avgiften debiteras i efterskott.

  1. Säkerhet, datalagring och personuppgifter

Flaska.se ser det alltid som högsta prioritet att personuppgifter hanteras på ett korrekt sätt.
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter eller sälja dessa till tredje part. Du har alltid rätt att veta vilka uppgifter vi har lagrade och du har även rätt att be om att bli bortplockad. Flaska.se sparar inga personuppgifter då vi ej skapar en kunddatabas. Alla ordrar sker via Billmate som hanterar all känslig information så som personnummer och betalningsinformation. Flaska.se erhåller enbart adressinformation för att kunna fullfölja order.

Vi följer GDPR praxis (General Data Protection Regulation) vilket är den EU-förordning som gäller inom hela EU för all hantering av persondata. Läs hela vår Integritetspolicy här.

  1. Reservation

Flaska.se reserverar sig mot felaktigheter i innehåll på webbsidan och prislistan.

  1. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

14. Kontakt

Nordic Remedi AB
Box 136
211 65
Malmö
Tel: 040 – 622 95 75
Orgnr: 559117-6960
Mail: info@flaska.se